Ολοκληρώθηκε η αυτεπάγγελτη έρευνα για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, την οποία διενήργησε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).Η έρευνα διενεργήθηκε από την αρμόδια Μονάδα Ασφαλείας Σιδηροδρόμων και Διαλειτουργικότητας (ΜΑΣΔ) της ΡΑΣ και επικεντρώθηκε σε δυο πεδία.
Πρώτον. Στον εντοπισμό παραβάσεων που αφορούν τους κανονισμούς και τις διατάξεις της Σιδηροδρομικής νομοθεσίας.
Δεύτερον. Στην ορθή εφαρμογή των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφαλείας τα οποία είναι υποχρεωμένοι να συντάσσουν και να τηρούν ο ΟΣΕ και η Hellenic Train Α.Ε.
Οι εμπειρογνώμονες της Αρχής συνέλεξαν, ερεύνησαν και αξιολόγησαν λεπτομερώς έγγραφα πληροφορίες, μαρτυρίες και ηχητικά ντοκουμέντα που αφορούν το προσωπικό του Διαχειριστή Υποδομής και της Σιδηροδρομικής Επιχείρησης.
Μετά το πέρας της αυτεπάγγελτης έρευνας το επιστημονικό προσωπικό της Μονάδας Ασφάλειας συνέταξε πόρισμα έκθεση ελέγχου στο οποίο καταγράφονται οι διαφαινόμενες παραβάσεις των κανονισμών και των διατάξεων της Σιδηροδρομικής νομοθεσίας. Αλλά και των απαιτήσεων των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφαλείας (ΣΔΑ) του ΟΣΕ και της Hellenic Train.
Η ολομέλεια της ΡΑΣ μετά την κατάθεση του πορίσματος αποφάσισε την άμεση κλήση σε ακρόαση του ΟΣΕ και της Hellenic Train Α.Ε. για τον έλεγχο των φερομένων παραβάσεων.
Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία της ακρόασης στην οποία τα εμπλεκόμενα μέρη θα καταθέσουν θα εκδοθεί η τελική απόφαση της (ΡΑΣ). Η εν λόγο απόφαση θα περιλαμβάνει τις φερόμενες παραβάσεις της σιδηροδρομικής νομοθεσίας. Θα καταγράφονται επίσης και οι σχετικές συστάσεις βελτίωσης των συστημάτων ασφαλείας, των ελεγχόμενων σιδηροδρομικών φορέων οι οποίες θα έχουν χαρακτήρα δεσμευτικών προτάσεων συμμόρφωσης. Τέλος θα περιλαμβάνονται συνολικότερες προτάσεις για την αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Το στέκι της έλξης