ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ, ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2022 Προς τα μέλη του Συνδέσμου, βουλευτές περιφέρειας Θεσσαλονίκης, ΜΜΕ. Αξιότιμες κυρίες , αξιότιμοι κύριοι, κάθε νέο έτος αποτελεί μια αρχή και ένα τέλος. Ευελπιστούμε το νέον έτος να είναι μια νέα καλύτερη αρχή για τα μέλη και το Σωματείο μας, και να φέρει ένα τέλος σε μια υπερδεκαετή κρίση που ταλάνισε τους συνταξιούχους όσο καμία άλλη κοινωνική ομάδα. Το νέο έτος για το Σωματείο μας, σημαδεύεται από την αποχώρηση του από τις τάξεις της ΠΟΣΣ, μια κίνηση την οποία υπερψήφισαν τα μέλη μας και με την οποία όπως είχαμε υποχρέωση συμμορφωθήκαμε. Άλλωστε από την αποδέσμευση μας και έπειτα η δράση του Σωματείου μας έχει γίνει πιο δυναμική, προωθώντας με τρόπο πρωτόγνωρο τα συμφέροντα των μελών μας. Στο παρόν δελτίο τύπου και μέχρι που να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες έκδοσης εφημερίδας του Σωματείου μας αποτυπώνουμε τους προβληματισμούς τις αγωνίες και τους αγώνες μας σε μια προσπάθεια να κοινωνήσουμε το μήνυμα αγωνίας των μελών μας για την επαύριο όπως έχουμε υποχρέωση να το κάνουμε βάσει των καταστατικών μας διατάξεων. Ι. ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 1. Η διοίκηση του Σωματείου μας για πρώτη φορά από συστάσεως του, προσέφυγε υπέρ των μελών της ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας ασκώντας πρόσθετη παρέμβαση ενώπιον της Ολομέλειας του Δικαστηρίου κατά την δικάσιμο της 14-1-2022. Η πρότυπη δίκη, αφορούσε την αδικία που εισήγαγε ο νόμος Κατρούγκαλου διαχωρίζοντας παλαιούς και νέους συνταξιούχους κατά τον υπολογισμό της ανταποδοτικής τους σύνταξης. Έτσι αν και υπάρχουν πλήρη ασφαλιστικά στοιχεία για όλους τους συνταξιούχους και των δύο αυτών κατηγοριών ο ν.4387/2016 χωρίς καμία πειστική δικαιολογία διέκρινε ανάμεσα σε αυτές τις κατηγορίες. Η διάκριση μάλιστα αυτή βαίνει δυσβάσταχτη και παράλογη ιδίως για συνταξιούχους ετών 2010-2016, ότε και ο συντάξιμος μισθός τους επί του οποίου υπολογίστηκε η σύνταξη τους υπέστην όλες τις μνημονιακές κρατήσεις με αποτέλεσμα η ανταποδοτική σύνταξη που λαμβάνουν να είναι συγκριτικά με τους νέους σχεδόν 25% μικρότερη. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η αναμενόμενη πλέον απόφαση του ΣτΕ θα δικαιώσει τα μέλη μας και θα άρει αυτήν την αναιτιολόγητη διάκριση μεταξύ των συνταξιούχων. 2. Το Ανώτατο Δημοσιονομικό Δικαστήριο με την υπ’αριθ. 1975/2021 απόφασή του, ανατρέποντας την προηγούμενη νομολογία του και νομολογώντας κατά όμοιο περιεχόμενο με τις αποφάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας έκρινε συνταγματικό τον επανυπολογισμό των συντάξεων βάσει του ν 4387/16. Επιπροσθέτως δε με οριακή πλειοψηφία έκρινε ότι οι αξιώσεις των συνταξιούχων παραγράφονται στην διετία (αντί για την μέχρι τώρα ισχύουσα πενταετία), ενώ το σημαντικότερο ίσως όλων είναι ότι έκρινε ότι με τις επιστροφές του ν. 4734/2020 αποσβένονται όλες οι αξιώσεις των συνταξιούχων του Δημοσίου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όλες οι αγωγές που είχαν καταθέσει οι συνταξιούχοι, καθίστανται άνευ περιεχόμενου, και έτσι χάνονται τόσο τα διεκδικούμενα δώρα και επιδόματα εορτών και αδείας, όσο και τυχόν τόκοι που ζητούσαν οι προσφεύγοντες στο Ελεγκτικό Συνέδριο συνταξιούχοι. Ελπίζουμε ότι την ιδιαιτέρως βλαπτική αυτή προσέγγιση που πρακτικά βάζει ταφόπλακα στις διεκδικήσεις των συνταξιούχων δημοσίου, δεν θα ακολουθήσουν και τα διοικητικά δικαστήρια κρίνοντας τις αγωγές που έχουν ασκήσει οι συνταξιούχοι του ιδιωτικού τομέα. 3. Έχει περάσει σχεδόν ένα χρόνος και ακόμη να δημοσιευτεί η πολυαναμενόμενη απόφαση του ΣτΕ επί της αίτησης ακύρωσης συνταξιουχικών συλλόγων για τις επιστροφές των αναδρομικών. Στις 15-1-2021 όταν και συζητήθηκε η σχετική αίτηση ακύρωσης, οι εκπρόσωποι των συνταξιούχων ζήτησαν από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο την πλήρη εφαρμογή των προηγουμένων αποφάσεων του και την συμμόρφωση του Κράτους με αυτές. Η δημοσίευση της απόφασης θα βάλει τέλος στην αγωνία εκατοντάδων χιλιάδων συνταξιούχων κρίνοντας την τύχη των χαμένων αναδρομικών από τις μειώσεις των επικουρικών και την κατάργηση των δώρων που επέβαλλαν οι νόμοι 4051 και 4093/2012 για το διάσημο πλέον εντεκάμηνο με προβλεπόμενο κόστος 2,5 δις. Υπενθυμίζουμε ότι το ΣτΕ ήδη με τις 1880, 1888-1891/2019 αποφάσεις της Ολομελείας του, νομιμοποίησε τις συγκεκριμένες κρατήσεις μετά την δημοσίευση του ν. 4387/2016. Εκκρεμεί βέβαια προδικαστικό ερώτημα που έχει εισαχθεί και πάλι στην Ολομέλεια του ΣτΕ, όσον αφορά την τύχη των δώρων στις επικουρικές συντάξεις για το μετά την δημοσίευση του ν.4387/16 διάστημα και η οποία αναμένεται να συζητηθεί σαν πρότυπη δίκη στις 4 του Απρίλη του τρέχοντος έτους. Η αναμενόμενη αυτή απόφαση του ΣτΕ επί της αιτήσεως ακύρωσης κατά της Υπουργικής απόφασης για την επιστροφή των αναδρομικών, θα πρέπει να εξεταστεί και στα πλαίσια της σχετικής 1975/21 του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αφού υπάρχει ενδεχόμενα η περίπτωση σε περίπτωση που κρίνει διαφορετικά ως προς το ζήτημα της απόσβεσης των απαιτήσεων η τελική λύση να δοθεί από το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο του άρθρου 100 του Συντάγματος. 4. Το Σωματείο μας υποστηρίζοντας ενεργά τα μέλη του, θα στηρίξει την αγωγή δύο συναδέλφων στην υπόθεση τους ενώπιον του Αρείου Πάγου για το ζήτημα της μειωμένης αποζημίωσης (12 μισθοί) που έλαβαν κατά την αποχώρησή τους από την υπηρεσία. Η απόφαση αυτή θα είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς αφορά όλους τους συναδέλφους οι οποίοι έλαβαν αποζημίωση μικρότερη από τις 15.000 €. Ελπίζουμε μια κατάφωρη αδικία να αναιρεθεί με την συζήτηση της υπόθεσης τους στον Άρειο Πάγο. 5. Στις 11-3-2022 εκδικάζεται κατόπιν αναβολής από την αρχικώς ορισθείσα δικάσιμο της 3.12.2021 η αίτηση ακύρωσης προκειμένου να κριθεί η αντισυνταγματική η συμμετοχή ιδιωτών δικηγόρων και λογιστών στην έκδοση συντάξεων και προσυνταξιοδοτικών βεβαιώσεων κατ΄εφαρμογή του άρθρου 255 ν 4789/2021 . 6. Με την Φ80000/Δ17/109302/30.12.2021 εγκύκλιο του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Τσακλόγλου, επέρχονται δραστικές περικοπές, στις συντάξεις χηρείας και αναπηρίας, των συνταξιούχων από 1.1.2022. Η προγενέστερη εγκύκλιος Φ80000/οικ.60272/2196/23.12.2016 και Φ80000/26767/1138/22.06.2017 του πρώην Υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Πετρόπουλου, όριζε ότι, για συνταξιούχους των οποίων η σύνταξη είχε εκδοθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 και 12 του ν.4387/2016, ο επιζών σύζυγος λάμβανε και ποσοστό της Εθνικής Σύνταξης, από την μεταβίβαση σύνταξης λόγω θανάτου, παράλληλα με το ποσοστό Εθνικής Σύνταξης, που προερχόταν από ίδιο δικαίωμα. Η ανωτέρω ψευδοερμηνευτική εγκύκλιος, δημιουργεί συνθήκες άνισης μεταχείρισης μεταξύ συνταξιούχων πριν και μετά την 1.1.2022 και εγείρονται ζητήματα συνταγματικότητας της διάταξης, ως αντίθετης στο άρθρο 4 του Συντάγματος ενώ οδηγεί σε εκμηδενισμό συντάξεων καθώς πρακτικά όσοι λαμβάνουν εξ ιδίου δικαιώματος και εισπράττουν συντάξεις χηρείας και όσοι παίρνουν αναπηρικές συντάξεις, θα χάσουν την εθνική σύνταξη που λάμβαναν έως τώρα. Για την άρση αυτής της αδικίας, το Σωματείο μας, ομού μετά λοιπών συνταξιουχικών ενώσεων έχει προσφύγει δικαστικά ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας για την ακύρωση της σχετικής εγκυκλίου και την προσπάθεια υφαρπαγής εισοδήματος από τα πλέον αδύναμα μέλη της κοινωνίας μας. Ευελπιστούμε στην δίκαιη κρίση από το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο. ΙΙ. ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ Παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για ταχύτερη έκδοση συντάξεων και την εν γένει μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των αιτημάτων προς τον e-ΕΦΚΑ , παρατηρείται πληθώρα καθυστερήσεων σε πολλά ζητήματα . Έτσι ακόμη για πολλούς συνταξιούχους που η απόφαση σύνταξης τους έχει εκδοθεί με βάσει τις καταστατικές διατάξεις του ΤΑΠΟΤΕ και έχουν πάνω από 30 χρόνια ασφάλισης δεν έχει γίνει ακόμη ο επαναυπολογισμός των συντάξεων τους παρόλο το γεγονός ότι πλέον έχουν περάσει 2 χρόνια από την δημοσίευση του νόμου Βρούτση (ν 4670/2020). Σημειωτέον δε η έκδοση ενημερωτικών σημειωμάτων σύνταξης έχει παγώσει από την 1.11.2021 με αποτέλεσμα οι συνταξιούχοι να μην γνωρίζουν επακριβώς τη σύνταξη λαμβάνουν και ιδιαίτερα εάν αυτή έχει υπολογιστεί σωστά. Μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρούνται και στην έκδοση των επικουρικών συντάξεων, με χρόνο αναμονής που πολλές φορές φθάνει τα 4 χρόνια. Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζουμε την σημαντικότατη απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών 1806/2021 σύμφωνα με την οποία «αν η αρμόδια υπηρεσία του Δημοσίου υπερέβη τα χρονικά όρια εντός των οποίων οφείλει να αποφανθεί επί αιτήματος που υποβάλλεται εκ μέρους ενός πολίτη, τότε στοιχειοθετείται ευθύνη του Δημοσίου για αποζημίωση, αν συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις». Παρόμοιες καθυστέρησεις υπάρχουν στην απόδοση από το πρώην ΕΤΕΑΕΠ στην καταβολή των δευτερευουσών απολαβών στο εφάπαξ για όσους συνταξιοδότηθηκαν από το 1-9-2013 και εντεύθεν. Υπενθυμίζουμε στα μέλη μας, ότι μετά και από δική μας παρέμβαση, η διοίκηση του ταμείου απεφάσισε ότι θα καταβληθούν εξωδικαστικά σε όλους όσους δικαιούνται αυτήν την διαφορά. Σημαντικό ζήτημα έχει ανακύψει από το πάγωμα της εξέτασης των αιτήσεων συνταξιούχων προκειμένου να ενταχθούν στο ν. 4387/16. Υπενθυμίζουμε ότι βάσει εγκυκλίου , όσοι η απόφαση συνταξιοδότησης τους είχε εκδοθεί μετά την έκδοση του ν4387/16 αλλά είχε υπολογιστεί με τις προισχύουσες διατάξεις είχαν δικαίωμα να αιτηθούν την εκ νέου έκδοση της σύνταξης τους με τον ν. 4387/16. Δυστυχώς παρά τις συνεχείς οχλήσεις τόσο των συνταξιούχων που έχουν καταθέσει αιτήσεις όσο και τις παρεμβάσεις της διοίκησης του Σωματείου μας, το Ταμείο μας αρνείται πεισματικά να προχωρήσει στην εξέταση αυτών των αιτήσεων. Τέλος έχουν ανακύψει οικονομικές εκκρεμότητες από τον λάθος επανυπολογισμό όσων συνταξιοδοτήθηκαν από 1-11-2011 βάσει του ν 4387/16 , το οποίο αν και διορθώθηκε από 1.2.2021 δεν έχουν δοθεί ακόμη τα αναδρομικά. Για όλα αυτά θα ενημερώσουμε αρμοδίως την διοίκηση του ΕΦΚΑ περιμένοντας πειστικές απαντήσεις. ΙΙΙ. ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ 1. Από 1.1.2022 ενεργοποιήθηκε το νέο μοντέλο για την επικουρική ασφάλιση, καθώς ξεκίνησε να λειτουργεί το νέο Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ) για όσους εισέρχονται στην αγορά εργασίας για πρώτη φορά από 1.1.2022 ως εργαζόμενοι με υποχρέωση υπαγωγής στην επικουρική ασφάλιση. Από 1.1.2023, όλοι οι υπόλοιποι ασφαλισμένοι κάτω των 35 ετών θα μπορούν προαιρετικά να ενταχθούν στο ΤΕΚΑ. Το ΤΕΚΑ είναι το Ταμείο που θα διαχειρίζεται τους προσωπικούς ατομικούς λογαριασμούς των νέων ασφαλισμένων και είναι ο φορέας υλοποίησης των προβλέψεων του νόμου «Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά» (Ν. 4826/2021). Έτσι πρακτικά νομοθετήθηκε και εφαρμόζεται η ιδιωτική (κεφαλαιουχική) επικουρική ασφάλιση, ένα εγχείρημα που στις περισσότερες χώρες που εφαρμόστηκε απέτυχε παταγωδώς με τους ασφαλισμένους τέτοιων μοντέλων να έχουν μείνει μετέωροι έχοντας χάσει εισφορές ετών. Ενδεικτικά δε στις ΗΠΑ, έχει ξεσπάσει σφοδρή δικαστική διαμάχη καθόσον κατά την διάρκεια της πανδημίας χάθηκαν μέχρι και 97% των κεφαλαίων των αντίστοιχων ταμείων ασφάλισης. Δυστυχώς η εισαγωγή ιδιωτών στην επικουρική ασφάλιση, αποδεικνύει ότι ο «νόμος Τσακλόγλου» δεν είναι ασφαλιστικός μήτε στοχεύει στην βιωσιμότητα των επικουρικών συντάξεων πολλώ δε μάλλον στην αύξηση των αποδιδόμενων συντάξεων. Αυτό που επιχειρείται είναι ,εν τοις πράγμασι, ένα σχέδιο χρηματοδότησης ιδιωτών με κεφάλαια ύψους πλέον των 70 δισεκατομμυρίων ευρώ από τις εισφορές των εργαζομένων και μάλιστα δίχως πρακτική εξασφάλιση τους. Δυστυχώς για πολλοστή φορά εφαρμόζεται στην χώρα μας, ένα σχέδιο χρηματοδότησης ιδιωτών από ασφαλιστικές εισφορές, κάνοντας μας να διατηρούμε τις αμφιβολίες μας για τον σκοπό της μεταρρύθμισης αυτής. Άλλωστε πέντε φορές μέχρι σήμερα έχουν απαχθεί ληστρικά οι εισφορές μας. Το 1979 τα ταμεία απώλεσαν 50 δις δραχμές με τα αποθεματικά τους να εξυπηρετούν αλλότριους σκοπούς. Τα έτη 1992 (ν, 2076/92) και 1999 (ν.2676/99) τα ταμεία μας έχασαν 4 δις ευρώ σε μετοχές ρίσκου και 2 δις σε δομημένα ομόλογα. Το 2012 και πάλι με τον ν.4051/12 με το PSI έχασαν άλλα ακόμη 26 δις. Με τις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών τα ταμεία έχασαν άλλα 4 δις. Αποδεικνύεται επομένως ότι η μη βιωσιμότητα της επικουρικής και κύριας ασφάλισης δεν οφείλεται στο μοντέλο αυτής αλλά στις επιλογές των κυβερνόντων οι οποίοι τόσα χρόνια χρησιμοποιούν κατά το δοκούν και δίχως έλεγχο τα αποθεματικά των ταμείων μας, προκειμένου να «κλείσουν» όποια τρύπα ανοίγει από την δική τους κακοδιαχείριση. Φοβούμαστε ότι η εισαγωγή του νέου συνταξιοδοτικού μοντέλου που εισήγαγε η κυβέρνηση, έχει ως πρωταρχικό στόχο την αποκοπή του Κράτους από τον κορμό της υποχρεωτικής δημόσιας ασφάλισης αντίθετα με τις συνταγματικές αρχές, αποτελώντας πρακτικά την αρχή του τέλους της δημόσιας επικουρικής ασφάλισης και ενδεχόμενα σε δεύτερο στάδιο της δημόσιας κύριας σύνταξης. Η ασφάλιση και η χορήγηση σύνταξης με όρους ιδιωτικού κεφαλαιουχικού τομέα με ταυτόχρονη απαλλαγή του κράτους από την συνταγματικά θεσμοθετημένη εγγυητική ευθύνη του, μοιάζει στα μάτια μας ως η πρώτη πράξη του δράματος στην αλλαγή δόγματος για τη μισθωτή εργασία και την δημόσια κοινωνική ασφάλιση. Η εισαγωγή άλλωστε ιδιωτών στην έκδοση συντάξεων, η εκποίηση εκατοντάδων ακινήτων ιδιοκτησίας του ΕΦΚΑ και η αντικατάσταση των Γενικών Διευθυντών από μετακλητούς του ιδιωτικού τομέα, με μισθούς 7-8.000 το μήνα αποδεικνύουν την υποβόσκουσα μετατροπή της κοινωνικής ασφάλισης σε φέουδο ιδιωτών. 2. Σε εφαρμογή των μνημονιακών υποχρεώσεων και καθώς η περίοδος «χάριτος» του ν. 4336/15 έληξε από 1-1-2022 εφαρμόζεται αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης από πέντε μέχρι και δώδεκα έτη για πάνω από 3.000.000 ασφαλισμένους. Από την ίδια ημερομηνία, καταργούνται οι πρόωρες συνταξιοδοτήσεις πλην ελαχίστων εξαιρέσεων (βαρέα, μήτερες – χήροι πατέρες ανίκανων προς βιοπορισμό τέκνων) θέτοντας πλέον ως ελάχιστο όριο ηλικίας για συνταξιοδότηση το 62ο έτος. Από την ίδια ημερομηνοχρονολογία τίθεται και σε ισχύ η ρήτρα προσδόκιμου η οποία θα κρέμεται πάνω από τα κεφάλια των ασφαλισμένων ως δαμόκλειος σπάθη για το χρόνο που θα θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα, εάν βέβαια εν τέλει καταφέρουν να συνταξιοδοτηθούν. 3. Το έτος 2022 είναι το τελευταίο έτος όπου με νόμο απαγορεύονται οι αυξήσεις στις συντάξεις μας. Σύμφωνα με το άρθρο 25 παρ 4& 5 του Ν. 4670/2020, από 1.1.2023 η αύξηση μπορεί να γίνει μέχρι τον μέσο ετήσιο δείκτη τιμών καταναλωτή. Οι προηγούμενοι νόμοι (4387/16 αρθρ 14 παρ 3 α , ν. 4336/15 αρθρ 2 , 4475/17 ρ 3) είχαν απαγορεύσει τις όποιες αυξήσεις και οι οποίοι τηρήθηκαν ευλαβικά από τους κυβερνώντες. Ελπίζουμε ότι ομοίως ευλαβικά θα εφαρμοστούν οι νόμοι τους οποίους οι ίδιοι ψήφισαν, ώστε οι καταβαλλόμενες εις εμάς συντάξεις να ανταποκρίνονται έστω κατ΄έλασσον στις πραγματικές ανάγκες των συνταξιούχων, εν μέσω μάλιστα αλυσιδωτών και δη πρωτόγνωρων αυξήσεων του πληθωρισμού που εκμηδενίζουν το διαθέσιμο εισόδημα μας. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν επίκειται κάποια τροπολογία η οποία θα μεταθέσει χρονικά τις έστω και μικρές αυξήσεις τις οποίες αναμένουμε. 4. Τα μειωμένα αναδρομικά που δόθηκαν για το ενδεκάμηνο στους συνταξιούχους και τους κληρονόμους συνταξιούχων, εκμηδενίζονται με την δυσβάσταχτη φορολόγηση τους μέσω της υποβολής των τροποποιητικών δηλώσεων. Αντί μάλιστα να εφαρμοστεί, όπως επί παραδείγματι στα αναδρομικά των ειδικών μισθολογίων, ενιαίο ποσοστό φόρου, στους συνταξιούχους ζητούνται μέσω των τροποιητικών δηλώσεων φόρος που φθάνει μέχρι το 56% των όσων ελαχίστων ποσών εισέπραξαν. Για το θέμα αυτό έχει κατατεθεί τροπολογία από πλευράς 13 βουλευτών της αντιπολίτευσης για μηδενική φορολόγηση των αναδρομικών και επιστροφή τυχόν καταβολών φόρων που έχουν μέχρι σήμερον πραγματοποιηθεί. Ελπίζουμε, για τον κλάδο αυτό της κοινωνίας που έχει επιβαρυνθεί περισσότερο από κάθε άλλο, όλη αυτήν την δεκαετία της κρίσης να υπάρξει η πολιτική βούληση να μας επιστραφεί στο ακέραιο έστω ένα μικρό μέρος από τα χρωστούμενα στους απόμαχους της ζωής. Ο εμπαιγμός των συνταξιούχων από την κυβέρνηση, αποδεικνύεται άλλωστε και από το γεγονός ότι αφού σχεδόν το 85% των συνταξιούχων είχε ήδη αποπληρώσει την ληστρική φορολογία επί των αναδρομικών που έλαβε, η κυβέρνηση θυμήθηκε με πράξη νομοθετικού περιεχομένου που κατατέθηκε στις 29.1.2022 ημέρα Σάββατο και κατά την συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας να ρυθμίσει κατόπιν εορτής τα ποσά των αναδρομικών φόρων σε 48 μηνιαίες δόσεις με τόκο 6%. Αξιότιμες κυρίες , αξιότιμοι κύριοι, μέλη του Σωματείου μας, χαιρετίζουμε κάθε προσπάθεια από όπου και εάν αυλίζει η οποία με τον τρόπο της βοηθά το συνταξιουχικό κίνημα και τους δίκαιους αγώνες του, ενώ θα είμαστε ενάντια και στην πρώτη γραμμή των επάλξεων σε όποιον για πολλοστή φορά θέσει στο στόχαστρο την πολύπαθη κοινωνική ομάδα των συνταξιούχων ως τον εύκολο στόχο για δημοσιονομική προσαρμογή. Τα μέλη μας να είναι σίγουρα ότι η διοίκηση του Σωματείου τους, θα προασπίζει με κάθε δυνατό τρόπο τα συμφέροντα των ιδίων και των οικείων τους και θα προίσταται δυναμικά των όποιων αγώνων απαιτηθούν για την ευόδωση των δίκαιων αιτημάτων μας ως συνταξιούχων. Τέλος παρακαλούμε όλα τα μέλη μας , τα οποία διαθέτουν email είτε τα ίδια είτε οι οικείοι τους να ενημερώσουν σχετικά το σωματείο προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα άμεσης και έγκαιρης ενημέρωσης όλων των μελών μας για κάθε είδους εξέλιξη που αφορά τους ίδιους και την λειτουργία του Σωματείου μας.
ΤΟ ΔΣ